Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Německý jazyk 9

Lektion 1 Lektion 2 Lektion 3 Lektion 4 Lektion 5 Lektion 6 Lektion 7 Lektion 8 Lektion 9 Lektion 10

EINHEIT 8 (Teil II.)






Skupinová práce/ Práce ve dvojicích/ Domácí příprava

1. Osmisměrka – vyhledej v němčině následující předměty! Pracuj se slovníkem!

HUDEBNÍ VÝCHOVA          MATEMATIKA          NĚMČINA           TĚLOCVIK          ČEŠTINA          ANGLIČTINA           KRESLENÍ            NÁBOŽENSTVÍ          POČÍTAČE           PRACOVNÍ VYUČOVÁNÍ

A M U S I K F Y Y A
O A R C R A C T Q U
X T E N G L I S C H
D H L U K A G C O C
Q E I U F W N H M S
P W G W J E E E P T
L I I O I R N C U U
S P O R T K H H T E
G J N N A E C I E D
K N A Y B N I S R X
E M Q Z Z P E C A I
E C H F S L Z H O O

2. Doplň větu:

a) Ich habe in der Schule ________________ gern.

Ich habe in der Schule ________________ nicht gern.

Ich lerne ___________________ gern.

Ich lerne ____________________ nicht gern.

Ich _________________ gern.

Ich _________________ nicht gern.

b) Věty procvičujte ústně ve dvojicích.

3. Am Telefon

a) Odpověz celou větou nejdříve ústně, pak písemně na tyto otázky!

Wie heißt du? Was hast du in der Schule gern?
Wo wohnst du? Was hast du in der Schule nicht gern?
Wie alt bist du? Hast du Deutsch am Mittwoch?
Wie heißt dein Vater? Hast du einen Bruder oder eine Schwester?
Was machst du gern? Was macht dein Bruder/deine Schwester gern?
Was machst du nicht gern? Wie spät ist es?
Fährst du Rad?
Kochst du?

b) Zatelefonujte si se spolužákem a využijte některé z těchto otázek. Nezapomeň na pozdrav a oslovení v rozhovoru!

4. Osmisměrka. Vyhledej měsíce a roční období!

E R P X U K H E B N I T R Q W A
Z E O U J G C D H E R B S T E U
S B H M A I B A X P E J U N I G
Q M I D N Z A P R I B B F K S U
F E B R U A R R E B M E V O N S
J T T Y A L W I N T E R A I W T
U P M Ä R Z U L H A Z O E G X P
L E S O M M E R O R E B O T K O
I S F R Ü H L I N G D A F V I V

5. Osmisměrka. Přeložte a vyhledejte tato slovíčka, zároveň je zařaďte správně!

kedluben         hrozno         uzené maso         kopr         chřest           pstruh         skořice         sýr         tvaroh         fazole (mn.č.)           hruška         hovězí         sůl         smetana         pórek          kachna         oregano         jogurt         kiwi           švestka          

Q U A R K N O A S P C R
H E N M Ä A R C H F T A
L E E R S E E D I L L U
T A B S E C G H B A E C
N K O H L R A B I U E H
S A H N E S N I R M S F
P S N T K A O L N E A L
A T E E R F O R E L L E
R I N D K E N T E A Z I
G A J O G H U R T U F S
E T R A U B E F E C E C
L K I W I Z I M T H Q H



GEMÜSE OBST FLEISCH GEWÜRZE MILCHPRODUKTE
_________ ________ _________ __________ ____________
_________ ________ _________ __________ ____________
_________ ________ _________ __________ ____________
_________ ________ _________ __________ ____________
(zdroj: Šárka Mejzlíková, Cvičebnice německé slovní zásoby, nakladatelství Didaktis, 2006, 1.vydání, str. 109, cv. 3)

6. Rozhovor (dvojice, popř.trojice).

Použijte slovíčka z předcházejících dvou cvičení a předveďte rozhovor na téma PRODAVAČ – ZÁKAZNÍK/ZÁKAZNÍCI!

7. Přineste si na vyučování suroviny na přípravu jednoduchého RECEPTU (př. ovocný/zeleninový salát, sýrový špíz, . . . ). Vše popisujte v němčině!