Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Německý jazyk 6


L 1 L 2 L 3 L 4 L 5 L 6 L 7 L 8 L 9 L 10 Literatura

Lektion 7

1. Přelož ústně slovíčka!

horečka           čaj          bolest v krku           rýma           příroda          hlava           spát          ruka          chřipka          

Každé slovíčko použij ve větě (můžeš ho skloňovat i časovat)!

2. Nahraď podstatné jméno v závorce zájmenem ve správném pádě!

Sagt es ________ (Lehrer)! Gehen wir zu ________ (Oma)? Wer spricht mit ________ (Peter)? Ich muss ________ (Tee) trinken. Ich möchte ________ (Familie) fotografieren. Der Vater wartet auf ________ (Sohn). Ich suche ________ (Hund) und _______ (Katze). Die Familie gratuliert ________ (Tochter). Die Kinder fahren zu ________ (Oma) nach Wien. Heute spielen wir gegen ________ (Klasse 7.C).

3. Přelož písemně.

a) Sie muss im Bett bleiben, Tee trinken, Tabletten und Hustensaft nehmen.

b) Ich möchte nicht zum Arzt gehen.

c) Vielleicht bist du am Mittwoch wieder gesund.

d) Petr spí v dětském pokoji v posteli.

e) Ta tableta je dobrá na bolest hlavy. Co si vezmeš při horečce? Máš tablety proti chřipce?

Skupinová práce / Práce ve dvojicích / Domácí příprava

4. Ke každému slovíčku vytvořte / vymyslete minipříběh (minimálně 5 vět)

KOPFSCHMERZEN          TRINKEN           SCHLAFEN          NATUR           TABLETTE          HUSTEN          

5. Rozhovor.

a) Telefonujte si se spolužákem/spolužačkou. Jeden z vás je nemocný a leží doma (říká, jakou nemoc má, jak se cítí, co dělá, . . .), druhý je zdravý (říká, co se děje ve škole, jaké jsou úkoly, co dělá, . . . ).

b) Jste u lékaře. Jeden z vás je pacient, druhý lékař.

6. Lidské tělo.

a) Popište lidské tělo. Pracujte se slovníkem!

(zdroj:www.wikipedia.cz/tenista Roger Federer)

b) Vyberte si 5 částí lidského těla a řekněte, že vás bolí.! Př. Ich habe Rückenschmerzen. Mein Kopf tut mir weh.