Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Německý jazyk 5


L 1 L 2 L 3 L 4 L 5 L 6 L 7 L 8 L 9 L 10 Literatura

Lektion 9

1. Wir rechnen!

Přečti příklady v němčině a odpověz na otázku, zda je příklad správně nebo špatně (Ja, das ist richtig. / Nein, das ist falsch.)

5 + 5 = 10 Ist das richtig? Ja, ...
8 – 4 = 3 Ist das richtig? . . .
11 + 8 = 19 Ist das richtig? . . .
20 : 4 = 5 Ist das richtig? . . .
1 x 2 = 7 Ist das richtig? . . .

2. Wie alt ist wer?

Přiřaď věk k osobě! Na řádku za číslici ji vypiš slovy – německy!

meine Schwester 12 _______________________

dein Bruder 2 _______________________

das Baby 15 _______________________

mein Sohn 7 _______________________

deine Tochter 18 _______________________

3. Přiřaď k otázce správnou odpověď!

Wann spielst du Tennis? in Prag
Wie lange reitet dein Bruder? am Samstag
Wie heißt das Baby? Simone
Wie alt ist deine Katze? von 16 bis 17 Uhr
Wo wohnt dein Opa? 2 Jahre
Was lernst du? Mathe

4. Přelož ústně!

Petra und Hana, geht Klavier spielen! Rechnet, Kinder! Warte mal!

Pojď rychle! Řekni to německy! Přijď v 9 hodin!

5. Am Telefon

a) Odpověz celou větou nejdříve ústně, pak písemně na tyto otázky!

Wie heißt du? Was hast du in der Schule gern?
Wo wohnst du? Was hast du in der Schule nicht gern?
Wie alt bist du? Hast du Deutsch am Mittwoch?
Wie heißt dein Vater? Hast du einen Bruder oder eine Schwester?
Was machst du gern? Was macht dein Bruder/deine Schwester gern?
Was machst du nicht gern? Wie spät ist es?
Fährst du Rad? Kochst du?

b) Zatelefonujte si se spolužákem a využijte některé z těchto otázek. Nezapomeň na pozdrav a oslovení v rozhovoru!

Skupinová práce / Práce ve dvojicích / Domácí příprava

6. Balónek.

Žák řekne své telefonní číslo (popř.si ho vymyslí), pinkne balónek spolužákovi, postupně se vystřídá celá třída.

7. Wie ist deine Handynummer/Telefonnummer? Meine Nummer ist . . .

Žáci se volně pohybují po třídě a vzájemně se ptají a odpovídají na otázku: Jaké je tvé telefonní číslo?

8.

a) Wie spät ist es?
Procvičujte si v kolektivu určování času na papírových hodinách!

b) Wie lange?
Ve dvojici se ptejte a odpovídejte na otázky: Jak dlouho jsi ve škole, jak dlouho máš matematiku, jak dlouho vaříš, . . .? Použij von –bis

9.

a) Splň rozkazy! Řekni sousedovi, co má udělat; pak si své role vyměňte a rozkazy obměňujte!

Telefoniere! Geh! Mache Hausaufgabe! Spiele Klavier! Mal ein Haus!


b) Splňte rozkazy! Jeden žák dává pokyny zbytku třídy!

Singt! Turnt! Lernt Deutsch! Fotografiert die Lehrerin! Spielt Tischtennis!