Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Německý jazyk 5


L 1 L 2 L 3 L 4 L 5 L 6 L 7 L 8 L 9 L 10 Literatura

Lektion 6

1. Doplň správnou koncovku u slovesa! Potom celé cvičení přelož do češtiny!

Dana lern___ Deutsch. Was mach___ du gern? Wer fotografier___ nicht gern? Ich rechn___ richtig. Nein, jetzt bad___ mein Bruder nicht. Spiel___ du auch Fußball, Peter? Was mach___ der Hund hier? Ich hab___ keinen Ball in der Schule. Gitti ha___ nur eine Schwester. Wer sing___ falsch? Du mal___ sehr schön, Petra. Heute koch___ meine Mutter nicht.

2. Vyber sloveso z nabídky a vhodně doplň do věty!

SPIELST     HAT     WOHNST     SINGT MACHT     HEIßT     HÖRE     IST

__________ du Gitarre? Dein Sohn __________ noch in der Schule. Wer __________ schon Hausaufgaben? Mein Opa __________ einen Hund und eina Katze. Ich __________ gern Radio. Wie __________ dein Papagei? Petra __________ schön. Wo __________ du jetzt?

3. Které/která písmeno/písmena chybí? Před podstatné jméno doplň člen!

_____ Bl__ __stift     _____ B__ch _____ Taf__l     _____ Tis__ __ _____ Sch__le     flei__ig fa__sch     _____ Sch__ler _____ Rad__ __rgu__ __i     _____ Sch__ester gro__     _____ He__t ich hei__e     sch__arz du fotograf__ __rst     _____ Kla__ __e er h__rt Musik     sie f__hrt Rad _____ Fahr__ad     _____ Papag__ __

Skupinová práce/ Práce ve dvojicích/ Domácí příprava

4. Pojmenuj předměty/osoby z prostředí školy. Pracuj se slovníkem!

(zdroj: Šárka Mejzlíková, Cvičebnice německé slovní zásoby, nakladatelství Didaktis, 2006, 1.vydání, str.55, cv.2)

Was ist das auf deutsch? Co je to?
KRUŽÍTKO r RADIERGUMMI
PROPISKA s PAUSENBROT
SEŠIT r TASCHENRECHNER
PERO r LEHRER
ŠKOLNÍ TAŠKA s LEHRBUCH
PENÁL r BLEISTIFT
LAVICE e SCHÜLERIN
MAPA e TAFEL
NÁSTĚNKA s LINEAL

5. Co je na lavici?

a) Popiš věci své a svého souseda, které máte na lavici!

Př. Ich habe ____
Hier ist _____
Peter hat ____

b) Ptejte se a odpovídejte ve dvojici:

Př. Was hast du hier? › Ich habe _____
Was ist hier? › Hier ist _____
Was ist das? › Das ist _____

6. Balónek.

Žáci sedí v kruhu. Žák řekne slovo (z prostředí školy) česky a pinkne balónek spolužákovi, ten toto slovo musí přeložit a vymyslet slovo další. Opět předá balónek dalšímu. Kdo slovo nepřeloží, vypadává.