Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Úlohy pro chytré hlavičky

Číselné řady

Příklad Id - 1

Doplňte další tři čísla v řadě čísel tvořené podle určitého pravidla

1 2 3 5 8 13 21 ...
(řešení)

Pythagoriáda 6.třída 2000/20012

 

 

Příklad Id - 2

Doplňte další tři členy řady tvořené podle určitého pravidla:

0 1 3 7 15 31 ...
(řešení)

Pythagoriáda 6.třída 2001/2002

 

 

Příklad Id - 3

Doplň další tři čísla v řadě čísel tvořené podle určitého pravidla

1 2 4 7 11 16 ...
(řešení)

Pythagoriáda 7.třída 2000/2001

 

 

Příklad Id - 4

Jakým způsobem byla utvořena tato posloupnost čísel?

5 15 12 36 33 99 96 ...
(řešení)

Hrátky s matematikou Brno 2002

 

 

Příklad Id - 5

Jakým způsobem byla utvořena tato posloupnost čísel?

10 11 6 7 2 3 -2 ...
(řešení)

Hrátky s matematikou Brno 2002

 

 

Příklad Id - 6

Jakým způsobem byla utvořena tato posloupnost čísel?

1 1 2 4 5 25 26
(řešení)

Hrátky s matematikou Brno 2002

 

 

Příklad Id - 7

Jakým způsobem byla utvořena tato posloupnost čísel?

5 7 4 6 3 5 2
(řešení)

Hrátky s matematikou Brno 2002

 

 

Příklad Id - 8

Doplňte další tři členy řady vytvořené podle určitého pravidla

2 3 5 9 17 ...
(řešení)

Pythagoriáda 6.třída 1995/1996

 

 

Příklad Id - 9

Které číslo do řady nepatří?

a) 26 42 66 72 84

b) 11 18 27 33 61
(řešení)

Hrátky s matematikou Brno 2002

 

 

Příklad Id - 10

Doplňte další tři členy řady tvořené podle určitého pravidla.

0 -1 -3 -7 -15
(řešení)

Pythagoriáda 7.třída 2001/2002